Pages

Tuesday, June 26, 2018

NFI ronselt mensen via sherlock holmes nl

NFI ronselt mensen via sherlock holmes nl


Begin deze maand was het nog hip nieuws dat de Britse inlichtingendienst GCHQ mensen probeerde te ronselen door ze een code te laten kraken. Nu blijkt ons eigen NFI er ook zon soort strategie op na te houden.

Aangezien deze veroordeeld crimineel ook een project bij het NFI heeft gedaan (gevalletje figuurlijk werkverbod uitdelen, maar zelf lekker de vruchten plukken), zat ik laatst wat in mijn mail conversaties te pluizen. En mijn oog viel op iets grappigs.

Eenmaal dieper gravend in de manier waarop het NFI zijn mail afhandelt kwam ik namelijk bij deze mail server terecht: sherlock.holmes.nl -> 195.169.99.99. Mijn oog viel hier natuurlijk in eerste instantie op omdat het vooral een heel grappig domein is. Daarbij verwacht je van een serieuze instantie als het NFI niet snel dat ze zon domein naam gebruiken. Maar niets is minder waar.

Sterker nog, het domein holmes.nl is h�t domein van de afdeling Digitale Technologie. En bezoeken we die website: http://www.holmes.nl. Juist! dan komen we op de vacature pagina van het NFI terecht.

Of het geheel serieus bedoeld is weet ik niet, want... zie onderstaande:

Ohja, hier slaat het NFI al zijn gevoelige informatie over misdaden op: https://nlbds.net
De afdeling intelligente data-analyse zoekt blijkbaar ook nog personeel: www.kecida.nl
En verder:
Statistieken: stats.holmes.nl
Downloads: downloads.holmes.nl
Repository: repository.holmes.nl
Verder durf ik niet te kijken. Wil oud en nieuw graag nog buiten kunnen mee maken.

go to link download

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.